12:37

Proste życie - książkowe inspiracje

Chyba każdy już słyszał o pojęciu minimalizmu. Wiążą się z nim proste hasła nakłaniające do prostego życia. Mniej - znaczy więcej. Uprość swoje otoczenie, a osiągniesz spokój wewnętrzny. Zrezygnuj z nadmiaru. Przeciwstaw się konsumpcjonizmowi.

To nie jest tak, że pewnego dnia trafiłam na jakiś blog czy książkę i nagle postanowiłam być minimalistką. W sumie nawet się za nią nie uważam (nie według jakiejś sztywnej definicji). Chęć pozbycia się nadmiaru kiełkowała we mnie od dłuższego czasu. Na pewno znacie to uczucie, kiedy po raz setny przeglądacie zawartość szafy i uderza w Was ta frustracja - tyle ubrań, a nie ma w co się ubrać!

I to nie tylko o szafę chodziło. Fakt, iż w ostatnich latach wraz z mężem często zmienialiśmy miejsce zamieszkania uświadomił mi, jak wiele niepotrzebnych rzeczy posiadamy. Mniej więcej w tym samym czasie zaczęłam celowo poszukiwać inspiracji do zmian w moim otoczeniu. I tak trafiłam na książkę Marie Kondo - Magia sprzątania. Od tego wszystko się zaczęło.


źródło: www.modernmrsdarcy.com

Książka ta, choć nie przemówiła do mnie w stu procentach, to jednak zainspirowała do działania - do oczyszczania swojej przestrzeni. Pewne rady okazały się pomocne. To, co najważniejsze dla mnie, to zadbać nie tylko o pozbycie się niepotrzebnych rzeczy, ale także zapanować nad nabywaniem rzeczy nowych. I ta zasada jest w mojej wersji minimalizmu kluczowa. Jeżeli potrzebujecie bodźca do rozpoczęcia procesu zmiany to polecam właśnie Magię Sprzątania, choć ostrzegam, że autorka bardzo specyficznie do tej czynności podchodzi, co dla mnie niekiedy było nieco irytujące ;) 

Inne pozycje, które polecam to:


Generalnie praktycznie każda z tych książek mówi o tym samym, dlatego te cztery pozycje i tak wystarczająco wyczerpują ten temat. Prócz tego w sieci można znaleźć mnóstwo świetnych blogów o minimalizmie. To co moim zdaniem jest istotne, to nie brać ich treści zbytnio do siebie, a jedynie potraktować jako wskazówkę i zastosować w życiu po swojemu, z rozsądkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz